Baylar Bayanlar!
Konumuz çok ilginç ancak evvela size başroldeki "insanoğlu insan" hakkında bilgi vermek istiyorum.
Sene: 6 Milyon yıl öncesi!
Yer: Afrika
"İnsanoğlu insan"a ait ilk bulgular ortaya çıktı. Beşik kıta adı verilen Afrika'da..
1.8 Milyon yıl önce "insanoğlu insan" beşik kıta'dan kuzey doğuya doğru göç etmeye başladı. Tabi bu esnada "insanoğlu insan" adeta ceket değiştirir gibi kendini değiştiriyordu.
600 ila 200 bin yıl kadar önce Pekin insanı, 150 ila 30 bin yıl kadar önce Neandertal ve 40 bin yıl kadar önce de Cro Magnon oldu "insanoğlu insan"!..
Neandertallerin beyin hacmi onu daha sonradan alaşağı edecek olan Cro Magnon'dan daha büyüktü ancak bu "insanoğlu insan" türü kendini geliştirememiş. Binlerce yıl sonra adına ar-ge denecek şeyi bir türlü becerememiş ve 40bin yıl önceki ile 100bin yıl önceki Neandertel arasında gelişimsel bir fark oluşmamıştır. Daha sonra, yaratıcılıkta ve alet yapımında daha gelişmiş, kısacası ar-ge denen olayı çözmüş olan Cro Magnon'lar ortaya çıkınca Neandertaller bir anda ortalıktan kayboluvermişlerdir...
Bu işte bir maymunluk var!**
"Yüzyıllardır hayvanlar alemindeki yerimizi üç aşağı beş yukarı biliyoruz. Emzirme, kıllarla örtülü bir vücuda sahip olma gibi özelliklerimizle memelilere, memeliler arasında ise kuyruklu ve kuyruksuz maymunların oluşturduğu bir grup olan primatlara dahiliz. Çoğu memelide bulunmayan pek çok özelliği diğer primatlarla paylaşıyoruz. Örneğin pençe değil de düz el ve ayak tırnaklarına, kavrayıcı ellere, dört parmaktan farklı olan bir başparmağa ve karın kasından bağımsız duran bir penise sahibiz. Yunanlı "insanoğlu insan" hekim Galen MS 2. yüzyılda pek çok hayvanı incelediğinde, doğadaki yaklaşık yerimizi doğru bir şekilde saptamış ve "iç organlar, kaslar, atardamarları, toplardamarlar, sinirler ve kemik şekilleri bakımından "insanoğlu insan"a en çok benzeyenin" maymunlar olduğu sonucuna varmıştı."
Sene: 15 bin yıl öncesi!
Yer: Mısır
"İnsanoğlu insan" doğanın diyalektiğine giriş yaparak ilk tarım uygulamalarını başlatmış ve günümüzün çok sevilen yiyecekleri browni kek, sandviç ekmeği, corn-flakes... gibilerinin hammaddelerini üretmeye başlamıştır.
Daha sonraları MÖ 625 yılında Buda adlı "insanoğlu insan" Hindistan'da bir ağacın altında oturup dünya'nın en büyük dinlerinden birinin temelini atmış!..
Çin'de tahta çıkan "insanoğlu insan" Şhi Huangdi hızını alamamış 'Çin Seddi'ni yaptırmış!..
Sonraları ne olaylar ne olaylar!..
Bir dişi "insanoğlu insan" yüzünden Truva savaşı çıkmış, vay vay vay!..
Hele bir de Kleopatra var ki!..
Ama önce temmuz ayına ve sezaryen doğuma adını verecek olan Roma'lı "insanoğlu insan" Ceaser'ı tanıyalım.
MÖ 102 yılında dünyaya gelmiş...
Özet geçeyim!..
Ben halkçıyım demiş halk partisi ile birlik olmuş, sürülmüş.
Roma'ya geri dönünce başrahip (Pontifex Maximus) olmuş!..
(Dipnot: 'Toto kası'nın tıp dilindeki adı da Gluteus Maximus'dur.)
Daha sonra İspanya Valisi olmuştur kendileri...
Olaya bak!..
Hazır Mısır'a geldim iki çapkınlık yapayım derken Kleopatra'yı görür.
Alır Roma'ya götürür, kendine metres yapar Kleopatra'yı.
Yaprak Dökümü Başlıyor!..
Kleopatra Cesarion'u doğurur...
Ceaser'ın evlatlığı Augustus Cesarion'u öldürür...
Ceaser'ı Pompeius'un heykelinin önünde bıçaklarlar...
Ceaser Pompeius heykelinin ayaklarının ucunda can verir (Etme bulma dünyası).
Kleopatra'nın dul hayatı uzun sürmez, Roma'lı "insanoğlu insan" asker Antonius Marcus Kleopatra'ya aşık olur.
Actium savaşı çıkar, Augustus güldür güldür gelmektedir...
Kleopatra ve Marcus üç tam bir yarım durumunda kalınca, intihar ederler...
Augustus (sonraları adını ağustos ayına verecekler) iktidar olur!..
Ama "insanoğlu insan"ın fantezileri burada bitmez!..
Tekrar ediyorum bu işte bir maymunluk var!
Devam edecek...
Tarihte Fantezi-2 yazısı için: http://sosyopatoloji.blogspot.com/2013/10/tarihte-fantezi-2.html
** Sakın ola bu cümleye dayanarak "bu adam türcülük yapıyor" demeyin!..


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder