"Ad hominem" -bir başka deyişle "senin anan da şöyleydi" - stratejisi, kişinin, bir eleştiri veya bir argüman karşısında mantıklı bir cevap oluşturmak yerine karşısındaki kişiye doğrudan veya başka bir kanaldan -örneğin annesi üzerinden- saldırması yoluyla kendini temize çıkarma, yöneltilen eleştiriden kendini sıyırma çabasıdır. Başka bir deyişle: Söze cevap vermek yerine, sözcüye saldırmadır!..
"Ad hominem" veya "senin anan da şöyleydi" stratejisi, bugün, ülkemizde siyasetçilerin ve kendini siyasetçilerin koruyucusu sanan ideoloji taassubu kişilerin sıkça kullandığı bir strateji haline gelmiştir.
Bundan mütevellit bir millet olmaktan çok, birbirinden nefret eden bir kalabalık haline gelmedik mi?..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder